برنامه های آموزش در موسسه الفباارسال شده توسط در 1 ژوئن 2018


برنامه های آموزش در موسسه الفبا شامل بخش های زیر می باشد:
1- مهارتهای زندگی

2- فرهنگ وهنر

3-آموزش های هدفمند

4- زبان آموزی (فارسی- انگلیسی)

5- پرورش حواس

مهارت های زندگی :

تمرین مهارتهای ویژه بااستفاده از برنامه ها وروشهاو وسایل آموزشی هدفمندی که به رشدشناختی،روانی–حرکتی و یادگیری آنهاکمک می کند وکودکان رابرای تلاش درعرصه کار وزندگی وخانواده واجتماع آماده می سازد انجام می گیرد. تمرین چنین فعالیت هایی توانایی های حسی، مهارتهای حرکتی، همکاری، قدرت عمل واعتمادبه نفس واستقلال کودک را رشدمی دهد . کودک می آموزدکه چگونه بادیگران ارتباط برقرارکند وروابط اجتماعی خود راشکل بخشد. تمرین های آموزشی این مهارت او را برای زندگی با دیگران و در کنارهم نوعان خود آماده می کند و او رابرای زندگی و شهروندی متمدن آماده می سازد و…. برنامـه هـای آمـوزشـی به صـورت گروهـی وروزانـه سازمانـدهی شده تابه کـودکان فرصت داده شودمهارتهای فوق رابه خوبی بیاموزند .

آموزش فرهنگ و هنر شامل :
1- جغرافیا

2- تاریخ

3- علوم

4- باله

5- موسیقی

6-هنـرهای تجسمی

ریاضیات پایه:

آموزش ریاضی از طریق تجربه کردن و با وسایل کمک آموزشی خاص انجام می پذیرد.

مفاهیم انتزاعی:

چهار عمل اصلی، اشکال هندسی،کسرها،سیستمدهدهیاعداد، تفاوت بین اعداد زوج و فرد، ارزش مکانی اعداد و … نقش اصلی را ایفامی کند

زبان آموزی:

آموزش زبان براساس آمــوزش چهــار مهــارت شنیداری،گفتاری، خواندن و نوشتن

پرورش حواس :

تمرین های این مهارت باعث رشد و پرورش فکر کودک می شود. این مهارت با استفاده از وسایل آموزشی هدفمندی که به رشد انگیزه یادگیری آنها کمک می کند انجام می شود و کودکان را برای آموزش موضوعات پیچیده ی زبان، ریاضی و فرهنگ آماده می سازد. کودک می آموزد که اشکال، رنگ ها، مزه ها،صداها، و بوها را طبقه بندی کند. تمرین های آموزشی این مهارت حواس شنوایی، بینایی، چشایی، لامسه و غیره را تقویت می کند

سایرفعالیت ها:

قصه گویی، موسیقی،حرکات موزون،کاردستی،تماشای فیلم های کارتون، بازی درحیاط یابااسباب بازی هادرساعات معین در روز بازی¬های ورزشی دسته جمعی بدون هیچ رقابت و بدون تعیین برنده و بازنده به منظور آموزش بچه ها برای بازی بدون تقلب و دوستانه و همکاری و همیاری با یکدیگر.

عمده ترین تک مهارتهای شناخته شده در فعالیت های یاددهی-یادگیری عبارتند از :
1. مهارت در انتخاب مطلب(choosing subject)
مهارت در انتخاب مطالب مناسب به معلم کمک می کند به ضرورتها و غیر ضرور ها توجه داشته باشد
2. مهارت در آماده شدن قبل از ورود به کلاس (prearing)
آماده شدن برای ورود به کلاس در تهیه طرح درس و ابزار ها و لوازمی که برای اجرای آن مورد نیاز است،خلاصه می شود.
3. مهارت در شروع دلچسب و رغبت انگیز(setting)
مهارت در شروع درس هسته ی تمامی مهارتهای ارتباطی است که در تدریس به کارگرفته می شود.
4. مهارت در بیان ساده و قابل فهم(explaning)
بیان خوب ویژگی هایی دارد: مختصر است،جذاب است،دربرگیرنده ی نکات اصلی درس نیز است.
5. مهارت در به بکار بردن کلمات خوب و با ارزش
پرهیز از لغات نابجا،رکیک و مستهجن،ارزش و منزلت کلاس درس را بالا می برد
6. مهارت در پرسش و پاسخ(askingand answering questions)
به کارگیری فنون واضح بودن پرسش وبه هم پیوستگی پرسشها سبب می شود دانش آموزان در پاسخ دادن دچار گیجی و سردرگمی نشوند و مرزهای بین درک و بیان خود را تمیز دهند.
7.مهارت در پیوند مطالب درسی با زندگی روزمره و آینده
معلم آگاه و علاقه مند به حرفه خویش،سعی می کند با زندگی اجتماعی شاگردان خود آشنا شود،محیط زیست آنان را بشناسد و به نیاز هایشان پی ببرد. با این شناخت خواهد توانست مهارتی را در خود تقویت کندکه همواره درسش را با زندگی روزمره ی شاگردانش همگام و همسو سازد و با این مهارت لذت یادگیری را به یادگیرندگان بچشاند.
8. مهارت در استفاده از کارافزارهای آموزشی (using theaids)
معلمان با کسب این مهارت می توانند بیشتر یاد بدهند،بهتر یاد بدهند،شور و شعف بیافرینند.
9. مهارت در تشویق و تنبیه ترغیب کننده
هم تشویق و هم تنبیهِ بجا و مناسب و به اندازه،عامل تقویت روحی و بر انگیزنده ی توان شاگردان می شود.
10. مهارت در خلق مثال های راه گشا(giving examples)
مثال خوب و مناسب مثل کلیدی است که به قفل بسته می خورد و به راحتی آن را می گشاید
11.مهارت در گوش دادن(listening)
معلمانی که این مهارت را دارند می توانند با مخاطبان خود ارتباط عمیق و بی کم و کاستی برقرار نمایند.
12.مهارت در تعین تکلیف مناسب و ذوق انگیز
مهارت در تعین تکلیف نوعی انتقال مدرسه به خانه است.
13.مهارت در به اجرا گذاشتن کارهای گروهی (group working)
14. مهارت در کشف استعدادها و شکوفا کردن خلاقیت های ذهنی دانش آموزان
15. مهارت در توجه به تمامی دانش آموزان
16. مهارت در ارتباط غیر کلامی (non-verbalcommunications)
این مهارت شامل : حرکات بیانگر – ارتباط های چشمی –تنظیم صدا–سکوت–خط خوش–پوشش مطبوع –راز داری
17. مهارت درپایان دادن به درس(ending)
دو روش در این مورد مهم تر است که : روش شناختی و روش اجتماعی می باشد. نخستین روش به تحکیم آنچه که آموخته اند و دومین روش منجر به این می گردد که به دانش آموزان احساس توفیق دست می دهد که سبب ادامه کوشش و جدیت می گردد.

آموزش مهدکودک

آموزشاشکالانگلیسیپرورشحواسزبانزندگیشنیداریفرهنگکودککودکانگفتارمهارتمهدهدفمندهندسیهنر

دیدگاهتان را بنویسید