تربیت فرزند امیدوارارسال شده توسط در 5 نوامبر 2019


امید دارای سه سازه  (اهداف ) ، ( قدرت اراده ) و  (قدرت گزینه‌ها ) است . اگر می خواهیم کودکی امیدوارداشته باشیم باید تلاش کنیم تا این سه سازه را همزمان در او تواناسازیم .

کمک به شناخت استعداد ها

اگر می خواهید فرزندتان بتواند اهداف مناسبی برای خود انتخاب کند باید موقعیت‌هایی را برای او فراهم کنید که او بتواند خودش را بشناسد . داشتن تجربیات متعدد یکی از نکات مهم در این بین است .

چند نکته برای تقویت اراده

همه کودکان ابتدا به ساکن اعتماد به نفس بالایی دارند و در غالب اوقات ما به عنوان والدین یا نظام آموزشی هستیم که با برخوردهایی نادرست به اعتماد به نفس آنها آسیب می زنیم . اما جدای از اعتماد به نفس کودکان برای داشتن اراده ای قوی برای پیگیری اهداف خود نیازمند تاب آوری در مقابل مشکلات نیز هستند تاب آوری به آنها کمک می کند تا با توجه به اولین شکست دست از تلاش بر ندارند یک از ساده ترین ، ارزان ترین و البته موثرترین روش ها در این زمینه برای آنان خواندن کتاب است در سنین پایین تر خواندن کتاب های تخیلی مناسب می تواند به بچه ها نشان دهد. که شخصیت های این کتابها در زمان مواجه شدن با مشکلات به راحتی دست از کار نکشیده و به تلاش خود ادامه دادند تا به اهداف خود برسد .

مقاله

دیدگاهتان را بنویسید