فرزندپروری ( مهارت توجه کردن )ارسال شده توسط در 24 نوامبر 2019

فرزندپروری ( مهارت توجه کردن )


توجه کردن به دیگران یک مهارت مهم در رفتار و ارتباط موثر است و اگر این مهارت را به خوبی در مورد فرزندپروری کودکان به کار بگیریم باعث افزایش اعتماد به نفس در کودکان میشود

همه ما فکر می کنیم توجه لازم را به کودکانمان داریم دقیقا به عنوان والد نگران کودکانمان هستیم که مدام به آنها توجه داریم و بیشتر در کنار کودکانمان هستیم و با هم نیستیم

توجه کردن و توصیف رفتارهای مناسب کودک در بعضی مواقع تقلید یا تکرار آنچه که کودک انجام می دهد و این باعث می شود که رفتارهای مثبت و منفی که کودک انجام می دهد.

آنها تمیز قائل می‌شود توجه مناسب و به موقع به رفتارهای مثبت و مطلوب کودک باعث افزایش رفتار مثبت کودک می‌شود

اگر این توجه کردن به درستی انجام ‌گیرد باعث ایجاد یک رابطه مثبت بین والدین و کودک می شود

وقتی که کودک در حال بازی کردن آنچه که در حال انجام آن می باشد برایتان توضیح می‌دهد حواستان به او باشد و درکش کنید بنابراین در کنار کودک قرار بگیرید و با حوصله و دقت به رفتارش توجه کنید

مثلا وقتی کودک دارد نقاشی میکشد در کنار او بشینید و به او توجهی که دارید این است که چه درخت هایی قشنگی کشیدی می خوای روی شاخه های درخت یک سیب بکشیم .

پس با رفتارمان نشان می‌دهیم که حواسمان به توست و مهارت توجه کردن را برای کودکان انجام می دهیم یک روش دیگر برای توجه کردن تقلید کردن کارهای کودک است.

می‌توان در هنگام توجه کردن کنار کودک نشست و کارهای او را عینا تقلید کرد توجه کردن باعث می شود که به کودک بفهمانیم درکش می کنیم .

کارهایی که در هنگام توجه کردن نباید انجام دهیم یکی دستور دادن در زمان توجه کردن نباید به او چیزی را امر کنیم و دیگری سوال کرد به هیچ وجه در زمان توجه کردن از کودک سئوال پرسیده نشود و فقط رفتار او توصیف شود .

ما باید به همه رفتار مثبت و منفی کودک توجه کنیم .

 سعی کنید هر زمان کودک رفتار مناسبی انجام داد. بلافاصله او را تشویق کنید ( فرزندپروری ) مثلاً آفرین کفش هایت را خودت پوشیدی از تو تشکر می کنم.

مقاله

دیدگاهتان را بنویسید